اداره فناوري اطلاعات و ارتباطات

نرم افزار و وب سايت

1- توليد نرم افزار

- طراحي وب سايت دانشگاه

- طراحي پورتال دانشجويان و اساتيد

- سيستم ضميمه مكانيزه شامل بخشهاي آموزش، امتحانات، گواهي ها، امور پرداختهاي اينترنتي ، امور دانشجويان ، كميسيون موارد خاص ، سيستم بايگاني آموزش و ...

- طرحهاي در دست اقدام: وبلاگ دانشگاه و سيستم پايان نامه ها

2- توسعه

- نرم افزار آنتي ويروس Kaspersky : خريد سالانه لايسنس

3- پشتيباني

- سيستم جامع مكانيزاسيون

- سيستم اتوماسيون اداري

- ساير سيستمها

4- وب سايت

- درج اخبار و اطلاعيه ها

- آرايش صفحات

سخت افزار

1- تعميرات و پشتيباني

- تعمير و بروز رساني سيستم هاي كاربري

- نصب ويندوز و نرم افزارهاي مورد نياز كاربران

- پشتيباني و رفع نقص سيستمهاي كاربري با مراجعه به محل و يا انتقال سيستم به مركز

- امكان سنجي نياز هاي قطعه اي و خريد قطعه جهت بروز رساني سيستم ها

- درخواست خريد قطعه جهت سيستم هاي جديد

- اسمبل كامپيوترهاي جديد بعد از خريد قطعه اي و تحويل سيستمها به مراكز مورد نياز

2- آمار

- نصب برچسب شماره مركز بر روي تمامي كامپيوترهايي كه تحويل كاربران دانشگاه گرديده( به غير از سيستمهاي كارگاه ها و كافي نت ها)

- پلمپ سيستم ها

- ثبت مشخصات و قطعات نصب شده و همچنين تحويل گيرنده كليه سيستم ها در پايگاه داده مركز

3- پشتيباني شبكه

- عيب يابي شبكه LAN و رفع نقص

 - نصب سوئيچ در مكان هاي مورد نياز

- پشتيباني شبكه در ايام ثبت نام در محل هاي اعلام شده جهت آموزش و امور مالي

شبكه

1- اينترنت

- اتصال به اينترنت با پهناي باند 2 مگابيت بر ثانيه از طريق بستر فيبر نوري

 - راه اندازي سرور جهت سرويس دهي Web براي وب سايت ، پورتال و سيستم خدمات مكانيزه

2- شبكه داخلي

- نصب و راه اندازي5 سوئيچ

3- نگهداري و مانيتورينگ

- نگهداري كليه سوابق(History) مانيتورينگ در تمام ايام سال جهت بررسي ترافيك شبكه، حمله هاي هكري، سوابق سخت افزاري و ...

- كنترل روزانه مانيتورينگ

ديتا سنتر

1- راه اندازي

- راه اندازي سرور در ديتاسنتر

- نصب سيستم عامل سرور و نرم فزار هاي پايگاه داده و همچنين وب سرويس ها

2- نگهداري

- ايجاد شرايط مناسب محيطي جهت سرورها

- تهيه پشتيبان ساعتي (به صورت Log Backup)، پشتيبان روزانه (به صورت Differential Backup) و پشتيبان هفتگي (به صورت Full Backup) از كليه سرورهاي اطلاعات قسمت هاي مختلف دانشگاه را نگهداري مينمايد (به صورت Database Servers(

3- توسعه و تجهيز

- بررسي تجهيزات موجود در بازار و در صورت نياز درخواست خريد جهت ارتقاي تجهيزات

 - درخواست خريد جهت UTM جديد و تاييد سازمان

- در آينده : پيگيري خريد دستگاه هاي Storage نظير SAN جهت بالا بردن ضريب امنيتي و اطمينان از ذخيره سازي.

اطلاعات و آمار

1- آمار

- جمع آوري اطلاعات و آمار مورد نياز از حوزه هاي مختلف و يا ادارات و نهادهاي خارج از دانشگاه

 - كنترل، پردازش و به روز نمودن آمار و اطلاعات واصله و تهيه گزارشهاي آماري مورد نياز

- پاسخ به درخواست ها و تكميل فرمهاي ارسالي از معاونتها ، منطقه ، سازمان مركزي و ...

- همكاري جهت تنظيم و جمع آوري و ارائه اطلاعات و به اساتيد و دانشجويان در صورت نياز جهت پايان نامه ها و يا طرح هاي تحقيقاتي

- تهيه و تنظيم فايلهاي Excel مورد نياز از داده ها ، اطلاعات و آمار

- ارسال آمار به سازمان و منطقه به صورت مداوم ( 3 يا 4 بار در سال) از طريق اتصال به سامانه هاي اعلام شده

2- امور كاربران

- ثبت فيش پرداختي دانشجويان و شارژ مجدد حساب كاربري اينترنت

- اختصاص اينترنت به همكاران (اساتيد و كاركنان) و شارژ حساب كاربري ايشان

 - كنترل اتصالات برقرار شده

3- مكاتبات

- پيگيري مكاتبات و امور مركز فناوري اطلاعات و ارتباطات واحد در خارج از دانشگاه

- در درست اقدام : پيگيري انتقال خط ديتاي دانشگاه از محل قديم( پرديس علوم و تحقيقات) به مكان جديد

كارگاه و كافي نت

1- نگهداري

- نصب و راه اندازي نرم افزاري و سخت افزاري بيش از 60 كامپيوتر

2- توسعه و تجهيز

- خريد قطعه و اسمبل سيستم هاي جديد

- نياز سنجي جهت به روز رساني سخت افزاري سيستمهاي موجود بر اساس نيازهاي نرم افزاري و ارجاع درخواست خريد قطعه به تداركات

3- نرم افزار

- نصب و آرشيو كليه نرم افزارهاي تخصصي و آموزشي مورد نياز تمامي رشته هاي موجود در دانشگاه

4- امور كلاسها و برنامه ريزي درسي

- پيگيري تهيه تجهيزات مورد نياز كلاس درس ( نظير ديتا پروژكتور، وايت بورد، ماژيك و ...)

- اخذ برنامه درسي از گروههاي آموزشي و برنامه ريزي كارگاهها بر مبناي آن

 - تماس مداوم با اساتيد كارگاهها جهت هماهنگي كلاسي

اوقات شرعي به افق بيرجند

اذان صبح
طلوع آفتاب
اذان ظهر
غروب آفتاب
اذان مغرب
نيمه شب شرعي
انتخاب شهر